tisdag 30 mars 2010

Mycket på gång

Just nu händer det mycket här hemma. Köket är inne på sista svängen nu och man börjar se en ljusning. På Torsdag kommer vvs:aren och kopplar in kran och diskmaskin. Ska bli så skönt att slippa äta på engångs och diska på toaletten. Panelen börjar bli klar både på väggar och i taket. Det blir så snyggt. Har så mycket bilder så vet inte var jag ska börja visa. Men tänkte börja med mitt senaste slitgöra:


Panelen vi satt i taket är finsågad, alltså ohyvlad och helt obehandlad. Den ska bli vit och därför sattes jag på det underbart givande jobbet att kvistlacka. 0,33l senare och kramp i ganska exakt hela kroppen är nu det klart. Men jag svär på att om vi ska göra detta i fler rum ska detta moment göras innan brädorna sätts i taket.

Positivt är i alla fall den helt fantastiskt underbara färgen på lacken. Den ser så god ut på nått sätt. Som en smarrig påskkaramell.
Med detta säger jag godnatt så ses vi igen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar